preluat dintr-un e-mail :
Oare ce s-a intamplat dupa cutremure cu drumurile si podurile Japoniei?
Mai mult ca sigur nimic rau !!!!!!!!!!!
Aproape toata infrastructura Japoniei a fost distrusa in timpul Celui de-al Doilea Razboi Mondial, de aceea autostrazile si podurile, construite dupa anii '50, au un aer modern.
Astfel ca, in zilele noastre, Japonia este traversata de unele dintre cele mai uimitoare autostrazi si poduri construite din otel si din ciment, structuri care sfideaza, parca, legile fizicii.
Din cauza spatiului din ce in ce mai putin si a boom-ului economic,Japonia a fost nevoita sa dezvolte artere de circulatie cu un design care ne depaseste de departe imaginatia.
Sa luam exemplul autostrazii de mai jos, care ilustreaza solutia pe care au gasit-o inginerii atunci când se construiesc noduri de autostrazi, cu mai multe benzi de circulaţie in unele din lume cele mai aglomerate orase dinJaponia: du-te pe verticală!
Inelul de acces Hokko, parte a autostrazii Hanshian, de langa al doilea cel mai mare oras al Japoniei, Osaka.
In estul orasului Osaka, japonezii au construit autostrada suspendataHanshin
O caracteristica interesanta a autostrazilor suspendate din Japonia, care traverseaza rauri sau canale este ca sunt construite foarte aproape de apa, de aceea sunt denumite "autostrazi pe apa".
Ce a fost construit mai intai: cladirea sau autostrada? Autostrada Hanshinfoloseste o "scurtatura" care trece printre etajele 5 si 7 ale cladiriiFukushima Gate Tower.
Podul "Curcubeu", cel mai lung pod suspendat
Cu o lungime de 570 de metri, Podul Curcubeu (denumire care vine de la culorile cu care este luminat noaptea) se intinde in nordul GolfuluiTokyo si a devenit emblema orasului de la deschidere, din 1993.
...aproape ca in Romania !! ;-)
Dan RĂGĂLIE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu