joi, 16 august 2012

baietii buni si baietii rai(I)


eram aseara in curte la GDS, asteptam sa intru la spectacolul de teatru ;
privirea-mi cade pe inscrisul de deasupra intrarii:
era ceva de genul "green hours 22 cafe bar";
oricum "22" mi-a atras atentia
in urma cu, 22 de ani, in zilele, saptamanile, imediat urmatoare schimbarii de regim,
ne reunisem, in sala unde astazi este libraria,
eram, eu, mariana celac, florin colpacci, cred si andrei oisteanu,
desigur si alte persoane, nu-mi mai amintesc exact;
se discuta cum sa se numeasca revista ce urma sa apara,
s-au vehiculat tot felul de idei,
eu zic la un moment dat sa-i spunem "joi 22",
in final am convenit asupra lui "22",
a doua zi florin colpacci avea deja desenat, pe calc, in tus, logo-ul
care si astazi este pe prima pagina a revistei 22 ;
apoi ne-am mai tot intalnit incercand sa punem tara la cale,
pana la un moment dat cand au inceput epurarile;
mi-au spus ca, eu, am fost in vecinatatea lui mac popescu care a fost
in vecinatatea lui nicu ceausescu si ca .....
de atunci nu ne-am(eu) mai prea vazut pentru a pune tara la cale;
am sa incerc sa dezvolt intr-o aducere aminte viitoare, in contextul rezistentei
prin cultura(atat de drag astazi) si a diviziunii rezistentei intre baieti buni si baieti rai,
cum, la facultatea de arhitectura, in anii 1980, expuneau lucrari, in cadrul unor expozitii
"speciale" baietii buni iar cei rai le tineau spatele sa poata expune.   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu