SCRISOARE
DESCHISĂ
CĂTRE
COMISIILE
DE CULTURĂ ŞI MASS-MEDIA DIN SENAT ŞI CAMERA DEPUTAŢILOR,
CONSILIUL
NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
Semnalăm
cu îngrijorare derapajul către profilul radiourilor de tip
comercial al principalului post de radio public, Radio România
Actualităţi, ale cărui misiuni de bază sunt şi trebuie să
rămână informarea şi formarea (educaţia) ascultătorilor.
Constatăm cu surprindere reducerea substanţială a ponderii emisiunilor dedicate culturii, analizei sociale şi spiritualităţii în grila adaptată pentru vară a RRA.
În acest sens, deşi deţin poziţia de lider de audienţă, emisiuni precum “Maraton de duminică” – tribună de exprimare a personalităţilor autentice, sau
Constatăm cu surprindere reducerea substanţială a ponderii emisiunilor dedicate culturii, analizei sociale şi spiritualităţii în grila adaptată pentru vară a RRA.
În acest sens, deşi deţin poziţia de lider de audienţă, emisiuni precum “Maraton de duminică” – tribună de exprimare a personalităţilor autentice, sau
“Radioul
de sâmbătă seara”
– singurul spaţiu compact din actuala grilă RRA acordat actului
cultural românesc şi internaţional, au fost drastic reduse de la 3
ore la doar 55 de minute; “Actualitatea
credinţei”
– seria de emisiuni dedicată detalierii manifestărilor
conştiinţei religioase contemporane – a fost diminuată la doar 5
minute (un sfert din timpul de emisie acordat până acum).
Aceste
“adaptări” s-au efectuat concomintent cu schimbarea orelor de
difuzare către zone de audienţă minimă. Pe spaţiile
“eliberate” de povara spiritului se difuzează actualmente, sub
pretext estival, muzică de “întreţinere”.
Considerăm că valorile fundamentale morale şi culturale nu intră în vacanţă niciodată, aşadar nici pe timpul verii.
În condiţiile în care peisajul audiovizual contemporan este constant invadat de programe facile, susţinem păstrarea ponderii de până acum la RRA a emisiunilor sus menţionate – produse media echilibrate, de înaltă calitate şi profunzime editorială, cu invitaţi de prestigiu – cu atât mai mult cu cât, subliniem, fiecare dintre ele s-a dovedit a fi şi lider de audienţă pe tronsoanele orare respective.
Am luat notă de recentele declaraţii ale preşedintelui SRR, Ovidiu Miculescu, în privinţa faptului că “actul de cultură este obligatoriu în audiovizualul public ” şi, de asemenea, “cultura – alături de informare, educaţie şi divertisment – înseamnă misiunea publică a SRR” şi credem că, respectând aceste convingeri, managementul postului Radio România Actualităţi va readuce grila de programe la standardele valorilor fundamentale naţionale.
Considerăm că valorile fundamentale morale şi culturale nu intră în vacanţă niciodată, aşadar nici pe timpul verii.
În condiţiile în care peisajul audiovizual contemporan este constant invadat de programe facile, susţinem păstrarea ponderii de până acum la RRA a emisiunilor sus menţionate – produse media echilibrate, de înaltă calitate şi profunzime editorială, cu invitaţi de prestigiu – cu atât mai mult cu cât, subliniem, fiecare dintre ele s-a dovedit a fi şi lider de audienţă pe tronsoanele orare respective.
Am luat notă de recentele declaraţii ale preşedintelui SRR, Ovidiu Miculescu, în privinţa faptului că “actul de cultură este obligatoriu în audiovizualul public ” şi, de asemenea, “cultura – alături de informare, educaţie şi divertisment – înseamnă misiunea publică a SRR” şi credem că, respectând aceste convingeri, managementul postului Radio România Actualităţi va readuce grila de programe la standardele valorilor fundamentale naţionale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu