duminică, 3 februarie 2013

casa lui nae ionescu


am primit de la dan ghelase:
"O enigma din copilarie...
Candva, prin '55 am petrecut cateva veri minunate in jurul acestei vile dela Sosea...
Situata in mijlocul unei livezi fructifere imense de vizavi de Aeroportul Baneasa, adresa formala fiind str.I.Ionescu dela Brad...apartinea pe atunci Institutului Agronomic, dupa ce fusese confiscata maresalului Antonescu...
Inca trotuarele strazilor adiacente erau intesate de cazemate cuiburi de mitraliera, din beton si care nu era lesnicios sa fie demolate...
Acolo tatal meu primise un laborator de piscicultura intr-o incapere la parter (cele 2 ferestre din stanga) impreuna cu piscina in forma de T...in care facea experiente cu antibiotice pe crapi...Iar eu capatasem acces, fiind cel care-i duceam pranzul acolo cu bicicleta, la balacit in piscina si cocotat in pomii cu minunate ciresi si caise din soiuri selectionate...Devenisem campion absolut la disciplina catarat in pomi...
Apoi, pe neasteptate laboratoarele au fost dezafectate, toti fiind instiintati ca vila se demoleaza..."deranjand aeroportul"...totul fiind ascuns de copacii batrani...
De cca 1 am observat cu uimire pe diverse bloguri imagini cu vila insotite de un pedigree impresionant...
Avizat, profitand de o excursie cu Grupul Bucurestiul Meu Drag de fotografi fanatici, m-am catarat in turnul Inst.Meteorologic pt a-mi confirma "minunea"...
Ieri, cu pila dela Academia Agricola careia ii apartine domeniul, am vizitat cu 2 amici pasionati de istorie si arhitectura celebrul edificiu...
Terminata prin '40, autor fiind renumitul arhitect GM Cantacuzino (posibil in colaborare cu O Doicescu), vila a fost facuta pt controversatul filozof Nae Ionescu...doar pt scurt timp, acesta decedand subit, iar in vila rechizitionata instalandu-se maresalul I.Antonescu...

Piscina in doua trepte (nu exista despartitura) pe care am utilizat-o...intre vizitele crapilor bolnavi...

As zice ca vila este mai curand palat ca proportii, avand si doua aripi de pergole...cam mult pt un filozof provenind dintr-o modesta familie din Braila, "cu puternice origini taranesti"...Ar parea cam grandomanie (ceeace da o noua lumina caracterului personalitatii)...in coltul rotunjit din imagine corespunzand la interior o capela personala...Mai era notoriu in epoca si cu Maybach-ul nou-nout si un El Greco atarnat in salon...

O poza din fuga in laboratorul instalat in capela (pt care nu aveam aprobare...)...in care se observa arce si bolti elegante...

Detaliu al ancadramentului usii principale de acces:

O imagine din holul de intrare:

Urmeaza clasarea..."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu